Van Cowichan Lake naar Nanoose Bay - Reisverslag uit Lake Cowichan, Canada van Nel en Paul Berg - WaarBenJij.nu Van Cowichan Lake naar Nanoose Bay - Reisverslag uit Lake Cowichan, Canada van Nel en Paul Berg - WaarBenJij.nu

Van Cowichan Lake naar Nanoose Bay

Door: Nel

Blijf op de hoogte en volg Nel en Paul

02 Juni 2014 | Canada, Lake Cowichan

1 juni 2014
Gisteren op advies en aanwijzingen van onze gastvrouw in de B&B gegaan naar Kinsol Tresle, een houten spoorbrug die geheel in de oude stijl is gerenoveerd. Deze spoorbrug werd gebruikt voor het vervoer van hout.
Later in verval geraakt en door middel van donaties weer als oud erfgoed opgeknapt. Een leuke toeristische attractie maar je moet er wel een eind voor lopen. Ook een mooie wandeling gemaakt naar het Cowichan Lake waar de B&B is gevestigd. Prachtig, en onwijs mooi weer.
Vandaag weer vertrokken en op weg gegaan naar onze volgende locatie Nanoose Bay.
In de plaats Duncan de bekende totempalen bezocht en toen door gereden naar een theeschenkerij, daar heerlijk thee met wat lekkers genomen en weer heerlijk in de zon gezeten.
Vandaar naar Chemainus gereden wat we al eens eerder hadden bezocht, 15 jaar geleden, maar toch was het weer heel bijzonder om alle muurschilderingen daar te zien waar het stadje bekend om staat.
In een klein restaurantje iets gegeten en natuurlijk weer een gesprek aangegaan met de serveerster, die kwam uit Gabon, woonde al 12 jaar in Canada enz. enz. Nieuw was daar weer een kerstartikelen winkel, helemaal vol gestouwd met kerstspullen, dus ja, dat is iets voor mij, dus nu al wat voor kerst aangeschaft!
Eindelijk het laatste traject gereden naar Nanoose Bay, dat ging vrij snel maar naar de B&B hebben we ons rot gezocht. Uiteindelijk met hulp van een iemand langs de weg, die het helemaal voor ons uittekende toch rond 6 uur aangekomen in de B&B "Our Place".
Het wordt misschien vervelend maar ook hier is het weer fantastisch.
Een prachtig huis, ligt in een soort villa wijk met enorme huizen en ligt vlak aan het water. We hebben een wandeling gemaakt en wat is het hier weer mooi!
Ik hoop dat de foto's een beetje goed overkomen want we hebben hier zelfs een zg. Bold Eagle gespot, kwam vlak voor onze neus aanvliegen!
Morgen gaan we op weg naar de andere kant van het eiland en gaan dan naar Ucluelet.
Binnenkort weer meer!

• 02 Juni 2014 - 11:15

Frans En Ineke:

Hoi Paul en Nel,

Wel apart dat het bij jullie nu midden in de nacht is.
    Indrukwekkende foto's van de spoorbrug, mooie natuur en een echte adelaar!
    Gezellige bed&breakfest, ziet er gemoedelijk uit.
    Leuk dat er een bloem wordt geserveerd bij het gebak.
    Volgens de weersverwachting in Nederland komt er voor het Pinksterweekend mooi weer aan met zomerse temperaturen.
    Slaap lekker en morgen gezond weer op!

Groetjes,
    Frans en Ineke

• 02 Juni 2014 - 19:41

Nel En Kees:

De foto's komen goed over. het is net of we er een beetje bij zijn.
    Wij hebben ook zo'n adelaar over zien vliegen en het is erg indrukwekkend. Alleen de foto's in de lucht werden onscherp. Gelukkig voor jullie lande hij dichtbij in de boom.
    Hebben jullie in de kerstwinkel jullie sok nog gezien die wij hebben meegenomen uit de usa, de winkel ziet er precies het zelfde uit ...lachen zoveel prulletjes, heel anders als bij ons.
    verder ziet alles er erg gezellig uit, dus geniet maar lekker verder
    groetjes nel en Kees

• 03 Juni 2014 - 22:35

Wil En Em:

Wat een leuk stukje en dan die mooie foto's.
    Het genieten spat er van af!
    We krijgen er gewoon heimwee van.
    Dat mooie weer is natuurlijk fantastisch, we hopen dat jullie dat nog lang mogen houden.
    We hebben inmiddels kennis gemaakt met je broer, Paul.
    Hij heeft dezelfde stem als jij, grappig.
    Wij moeten morgen weer vertrekken, tandarts en zo.
    Blijf veel schrijven en genieten
    Wil en Em.

• 04 Juni 2014 - 08:33

Angelique:

Hoi Paul en Nel,

Erg leuk om alles te lezen en de foto's te bekijken.
    Veel plezier en geniet.

Groetjes Angelique

• 04 Juni 2014 - 23:45

Patty Simmers:

He globetrotters.
    Fijn te lezen ( en te horen ) dat het helemaal fantastisch is. Foto's geven ook een mooi beeld. Wij krijgen er nog meer zin in. Ga lekker verder met genieten. Wij blijven alles volgen. Dikke knuffels vanuit een -op dit moment -nat voorburg.
    Dikke knuffels van ons.
    Pat en Dick