De eerste dagen in Canada - Reisverslag uit Lake Cowichan, Canada van Nel en Paul Berg - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Canada - Reisverslag uit Lake Cowichan, Canada van Nel en Paul Berg - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Canada

Door: Nel

Blijf op de hoogte en volg Nel en Paul

31 Mei 2014 | Canada, Lake Cowichan

27 mei 2014
Na een lange vlucht met een zucht van verlichting aangekomen in Vancouver.
Gelijk de auto opgehaald bij Alamo op het vliegveld (een heel grote auto, gloednieuw, een Mitsubishi Outlander.
Het hotel in Vancouver was snel gevonden en na ergens wat gegeten te hebben zijn we snel gaan slapen want we waren toen echt wel gesloopt.
De volgende morgen ontbeten in het hotel en toen lopend naar een aanlegsteiger van de zg. Aquabus gelopen, was ongveer 15 minuten lopen en die bracht ons naar Granville Island, een stukje Vancouver wat vroeger opgespoten land was en waar cementfabrieken neergezet werden.
In de loop der tijd verdwenen die weer en er is er nog een over.
De rest werd omgetoverd tot een toeristische trekpleister met o.a. een dagmarkt en veel winkeltjes en een leuk haventje met muziek en veel eetgelegenheden.
Was erg gezellig en we hadden prachtig weer.
Dat mooie weer zette zich voort de volgende dag en toen zijn we bijtijds vertrokken naar de ferry die ons naar Vancouver Island overbracht.
Van te voren thuis al gereserveerd en alles verliep daar gladjes.
Daar vandaan naar onze accommodatie in Victoria gereden, een heel leuk hotel waar we een groot appartement kregen met keuken en alles er op en eraan.
Maar heel kort in Victoria geweest en daar de Wall Mart bezocht en wat inkopen gedaan zodat we onderweg zelf wat kunnen eten en drinken, dus bijv. een koeltas en plastic borden e.d. gekocht. De volgende ochtend op weg gegaan naar het begin van onze trip over Vancouver Island.

31 mei 2014
Een prachtige weg gereden vanuit Victoria langs een kustweg de z.g. Marine Drive naar Port Renfrew. Langs de weg lekker ergens een cappuccino gedronken en het was weer prachtig weer.
Overal kom je Candezen en Amerikanen tegen die gelijk een gesprek met je aangaan. Zo kwamen we ook op een heel mooi punt waar prachtige huizen gebouwd werden en een modelwoning waar we bijna naar binnen getrokken werden, maar toen ze hoorden dat we uit Nederland kwamen kregen we een hele uitleg en een rondleiding, een prachtige stek met een fantastisch uitzicht over een meer.
Daarna doorgereden via een hele lange kronkelweg die niet ver in kilometers was maar wel heel lang duurde en we hebben er dan ook ruim anderhalf uur over gedaan.
Een prachtige rit en onderweg een klein hertje tegengekomen.
Nu zitten we dus in onze eerste B&B in Lake Cowichan en deze is geweldig.
We dachten dat we in de huiskamer van de eigenaren kwamen maar tot onze verbazing bleek het een appartement te zijn. Onwijs mooi, ligt op een prachtig punt met mooi uitzicht en is echt van alles voorzien. We blijven hier 2 nachten en gaan morgen de omgeving verkennen.

• 31 Mei 2014 - 09:33

Emme En Wil:

Wauw, de kop is eraf. Een mooi begin zo te lezen. Ja, aardige mensen daar en zo kom je af en toe leuke onverwachte dingen tegen. Onze jaloezie komt langzaam opzetten. Ga door met zulke mooie verhalen.

Em en Wil vanaf Texel (ook mooi)

• 31 Mei 2014 - 11:04

Jacky En Nel:

Hallo Nel en Paul,

Geweldig hoor te lezen wat jullie in de eerste dagen al gezien hebben en er volgen nog heeeeel veeeeeel
    dagen, heerlijk genieten maar wij genieten mee , we worden ook wel een beetje jaloers hoor.
    We kijken weer uit naar jullie volgend bericht.

Gr. Jacky en nel

• 31 Mei 2014 - 12:44

Kees Nel:

klinkt geweldig ! we zijn jaloers !
    fijn dat alles zo gladjes verloopt. Veel plezier

• 31 Mei 2014 - 14:02

Ans :

Leuk om te lezen hoor, laat staan om mee te maken! Fijn dat het zo lekker loopt en dat het goed weer is. Geniet verder!
    Groetjes, Ans

• 31 Mei 2014 - 14:19

Loes & Jeroen:

Dag lieverds,

Oh wat goed om te horen dat de landing in alle opzichten voospoedig is..
    Al een klein hertje gepot - dat is nog maar het begin op weg naar de grizzly :)
    Klinkt alsof jullie al goed in de flow zitten - houden zo hoor!
    Liefs van zonnig Texel :)

• 31 Mei 2014 - 16:56

Dick En Patty:

Leuk om jullie eerste ervaringen te kunnen zien. Ook de foto's staan er goed op. Ziet er allemaal goed uit, mooie auto trouwens.

X Patty en Dick

• 31 Mei 2014 - 17:09

Wil Sanders:

Hallo Paul en Nel,

Fijn dat jullie zo genieten, en ook dat het weer meewerkt.
    Nu is de tocht toch echt begonnen, hoop dat je vele mooie momenten hebben, geniet van groetjes Geert en Wil.

• 31 Mei 2014 - 17:47

Frans En Ineke:

Ha Paul en Nel,

Jullie hebben het ultieme reisgevoel te pakken en jullie zijn nog maar net begonnen...
    Leuke reisverhalen – en mooie onverwachte momenten.
    Wij genieten van jullie chalet, heerlijk zonnig weer en bedankt voor de fles wijn!
    Voor Bobbie is het ook feest, hij heeft een tuigje om en kan naar buiten.

Veel reisplezier,
    Frans en Ineke

• 31 Mei 2014 - 18:57

Giovanni En Marjon:

Hoi hoi,

Klinkt al super hoor, hopen dat jullie super mooie dingen tegen komen onderweg.
    Inside Passage is supermooi. Geniet lekker

gr Giovanni en Marjon

• 01 Juni 2014 - 13:25

Berni:

De reis is goed begonnen zeg! En wat hebben jullie al veel gedaan in die paar dagen.. Fijn dat de hotels en B&B tot nu toe zo mooi zijn. Kunnen jullie tenminste goed uitrusten voor het volgende stuk van jullie reis. Geniet ervan en super leuk om jullie te kunnen volgen! Groetjes, Gérard en Berni

• 17 Juni 2014 - 22:46

Monique D:

Wat leuk om te lezen. Nel schrijft zoals ze praat. Ik hoor het haar vertellen en beleef zo een beetje de avonturen mee. Nog bedankt voor jullie felicitatie.