Van Nanoose Bay naar Campbell River - Reisverslag uit Port Hardy, Canada van Nel en Paul Berg - WaarBenJij.nu Van Nanoose Bay naar Campbell River - Reisverslag uit Port Hardy, Canada van Nel en Paul Berg - WaarBenJij.nu

Van Nanoose Bay naar Campbell River

Blijf op de hoogte en volg Nel en Paul

07 Juni 2014 | Canada, Port Hardy

3 t/m 6 juni
Vandaag weer vertrokken voor de reis naar Ucluelet'.
Was een korte rit, die veel tijd nam in verband met veel snelheidsbeperkingen.
Onderweg eerst langs Coombs gegaan, dit piepkleine plaatsje is beroemd om zijn winkel met geiten op het dak.
Is ooit als klein groentewinkeltje begonnen maar is uitgegroeid tot een heuse supermarkt en is een toeristische attractie geworden.
Daarna doorgereden naar Mac Millan Provincial Park, dat is een oeroud bos vol met gigantisch dikke en hoge bomen, sommige wel 400 jaar oud.
Onderweg weer ergens gepicknickt en weer heel mooi weer.
Ook nog naar wat watervallen geweest, de Qualicum Falls.
Eindelijk aangekomen in Ucluelet hebben we nog goed moeten zoeken waar we onze B&B konden vinden.
Dat lijkt op papier soms zo simpel maar ze hebben hier straatnaambordjes die zo klein zijn dat je ze soms 3 keer over het hoofd ziet.
Deze B&B die Puffin heette, was een zg. self-service B&B, dat wilde zeggen dat we wel werden ontvangen, maar het ontbijt zelf moesten maken en daar stonden dan ook alle spullen voor in de kamer, inclusief koelkast gevuld en een magnetron en wat keukengerei. Dus alle vrijheid en dat beviel eigenlijk best goed.
De volgende dag een grote wandeling gemaakt.
We hebben daar de Wild Facific Trail gelopen, een prachtige wandeling vol uitzichtpunten.
Je blijft er foto’s maken, en onderweg is een leuk vuurtorentje.
De wandeling kon nog uitgebreid worden en dat hebben we dan ook nog gelopen.
De zon kwam steeds meer door dus nog een stuk van het begin nogmaals gelopen om foto’s in de zon te maken.
De volgende dag weer de zelfde weg terug genomen maar nu richting Campbell River.
Prachtig weer dus weer lekker gepicknickt aan een groot meer.
Rond 6 uur waren we bij onze B&B.
Was een B&B van een heel ander soort dan we eerder hadden maar toen waren we eigenlijk wel wat verwent.
We werden wel hartelijk ontvangen door beide dames en moesten een beetje wennen aan de wat oubollige inrichting maar was wel erg netjes.
Wij hadden een grote kamer maar die had iets vreemds, de badkamer en toilet was van de kamer afgescheiden door saloondeurtjes, kun je voorstellen hoe het af en toe rook!
Maar je kon veel ramen openzetten en uiteindelijk viel het reuze mee.
Wel een erg hoog bed, door een soort ombouw omgeven waardoor het een beetje leek of we in een kast lagen.
Maar de gastvrijheid en het ontbijt maakte alles goed.
Wat een leuk stel, konden overal om vragen en alles krijgen.
De volgende dag onze “Aboriginal Wild Life Tour” gemaakt met een klein bootje.
Deze tour hadden we in februari al gereserveerd dus we waren erg benieuwd.
De tour duurde 6 uur en was prachtig, veel foto’s gemaakt en heel veel mooie dingen gezien, veel zg. “Bold Eagles” en zeehonden en dolfijnen.
Vanochtend rond 10 uur weer vertrokken en nu naar Port Hardy waar we morgen, dus 7 juni ’s middags inschepen voor de mooie bootreis door de Inside Passage naar Prince Rupert.
Ook dit is weer een heel mooie B&B, geweldig mooie kamer en ook voorzien van alles.
En… hier hebben ze zelfs een wasmachine en een droger in de slaapkamer en daar hebben we dankbaar gebruik van gemaakt, dus alles fris als we de boot op gaan.
Tot zover onze belevenissen van de afgelopen dagen dus binnenkort weer meer!

• 08 Juni 2014 - 20:00

Wil En Emmy:

Wat een schitterende reis! En zo herkenbaar voor ons. Leuk hoor al die prachtige foto's.
    Wat vinden jullie ervan daar te gaan wonen? Wij gaan vast mee. Zoek maar vast een mooi plekje uit!
    Wil en Emmy

• 08 Juni 2014 - 22:44

Dick.simmers:

Hoi Paul en Nel,

Ziet er geweldig uit. Goede reis op de boot en heel veel plezier onderweg. Zal vast heel bijzonder zijn. Geniet ervan.

X Paaty en Dick

• 09 Juni 2014 - 10:43

Jacky En Nel:

Hallo Paul en Nel,

Geweldig hoor om jullie verhalen te lezen , je schrijft ze heerlijk uitgebreid nel en
    de mooie foto's we zitten heerlijk mee te genieten.
    Ga zo door .

We kijken weer uit naar het volgend verhaal.

groetjes van ons en veel plezier !!